Anerkend virkningen og hvordan man forebygger røde hunde under graviditeten

Øjeblik gravid, fruemiles skal være mere opmærksom mod sygdom røde hunde eller tyske mæslinger. Fordi, sygdom det her ikke kun kan være sundhedsskadeligt Gravid, men også sundhed foster i livmoderen gravid.

Røde hunde eller tyske mæslinger er en infektionssygdom forårsaget af røde hundevirus. Denne virus kan overføres til alle, inklusive gravide kvinder. Gravide kvinder kan pådrage sig denne sygdom, hvis de inhalerer spytdråber fra en røde hundesyge, for eksempel når de nyser eller hoster.

Symptom og indvirkning Røde hunde for mor Hamyl

Når man er smittet med røde hundevirus, er der forskellige symptomer, der kan opstå, herunder forekomsten af ​​rødt udslæt i ansigtet, der breder sig i hele kroppen, hovedpine, lavgradig feber (under 38°C), tilstoppet næse, røde øjne, og ledsmerter.

Hvis gravide kvinder føler symptomer på røde hunde, skal du straks kontakte en læge. Hvis den ikke behandles med det samme, kan røde hunde øge risikoen for abort, dødfødsel, for tidlig fødsel og endda fødselsdefekter.

Gravide kvinder, der er inficeret med denne virus i graviditetens første trimester, har større risiko for at føde børn med medfødt røde hunde syndrom eller medfødt røde hunde syndrom.

Medfødt røde hundesyndrom kan forårsage døvhed, blindhed, hjertefejl, intellektuel eller mental retardering, skjoldbruskkirtellidelser, hjerneskade (kernicterus), skjoldbruskkirtellidelser og betændelse i lungerne.

Hvordan man overvinder og forebygger røde hundemæslinger

For at diagnosticere røde hundeinfektion hos gravide kvinder vil lægen udføre en blodprøve. Hvis resultaterne af blodprøven indikerer, at den gravide har røde hunde, vil lægen råde den gravide til at få nok hvile og drikke masser af vand. Lægen vil også give antistofmedicin hyperimmun globulin at bekæmpe vira.

Fordi der ikke er noget specifikt lægemiddel, der kan forhindre komplikationer af røde hunde hos fosteret, er den bedste forebyggelse, der kan gøres, at forhindre gravide kvinder i denne sygdom.

Nogle forebyggende trin, der kan tages, er:

1. Modtag røde hunde-vaccine eller MFR

Rubellavaccinen anbefales ikke under graviditet. Derfor skal vaccinen gives før graviditeten, nemlig når man planlægger en graviditet.

2. Memelsker mennesker der bor sammen at gennemgå MFR-vaccinationen

Hvis det er muligt, så bed folk, der bor sammen med gravide kvinder, om at modtage MFR-vaccinen. Denne metode er gjort for at forhindre dem i at blive smittet med røde hundevirus og overføre det til gravide kvinder.

3. Oprethold renlighed

Vask straks gravide kvinders hænder med sæbe efter at have udført noget arbejde. Rør ikke dit ansigt, især din næse og mund, med uvaskede hænder.

4. Udsæt rejse

Hvis gravide kvinder planlægger at rejse med en partner under graviditeten, bør du udskyde det. Især hvis de turistattraktioner, som gravide kvinder besøger, omfatter områder med høje tilfælde af røde hunde.

Røde hunde hos gravide skal passes på, fordi det kan forårsage abort og fosterskader. Gør derfor ovenstående metoder til at forebygge røde hunde og konsulter straks en gynækolog, hvis gravide oplever symptomer, der kan tyde på røde hunde.